Samara Davis naudojo savo įtaką ir patirtį nuo burbono degustacijų iki posėdžių salių. Ji mokė didžiąsias korporacijas kurti labiau įtraukias darbo aplinkas, vadovavo juodaodžių startuolių steigėjams ir vadovavo spiritinių gėrimų prekių ženklams nuoširdesniems pokalbiams su juodaodžiais vartotojais. Tačiau prieš visa tai ji buvo meno istorijos magistrė, kuri vos nepateko į rimtų bėdų užklijavusi savo bendrabučio kambarį „Absolut“ skelbimuose.
„Mano kambariokas manė, kad aš geriu nepilnametis“, – juokdamasis sako Deivis. „Bet tai buvo menas. Nesvarbu, ar gėrei Absolut, ar ne, tai buvo ikoniška. Tai buvo popkultūra.
Laimei, Davisas nebuvo išmestas iš bakalauro. Vėliau ji įgijo meno administravimo magistro laipsnį (ir vėliau išsiugdė burbono skonį, o ne degtinę). Kai ji atvyko į San Franciską kaip kuratorė ir renginių planuotoja, dvasios karjera buvo toliausiai nuo jos proto.
Ji įkūrė Juodųjų burbonų draugiją, siekdama… parodyti prekių ženklus, kurių negalima ignoruoti juodaodžių vartotojų.
Tai pasikeitė 2016 m., kai Davisas, tuo metu pradedantis burbono gėrėjas, suglumo ir sugniuždė to, kaip viskio prekės ženklai buvo parduodami juodaodžiams gėrėjams (jei jie iš viso tai darė). Ji įkūrė Juodųjų burbonų draugiją, siekdama suvienyti kolegas burbono žinovus, tikinčius įvairove ir įtraukimu, ir parodyti prekių ženklams, kad juodųjų vartotojų negalima ignoruoti.
„Samara pradėjo savo verslą į spiritinių gėrimų pramonę kaip vartotoja, kuri nesuprato, kodėl įmonės, kurių produktai daugiausia buvo juodaodžiai, nereklamuoja juodaodžių žmonių“, – sako Jackie Summers, Sorel Liqueur įkūrėja ir savarankiška. apibūdino Deiviso tautietis. „Ir ji ėmėsi iniciatyvos pasakyti: „Jei norite mano pinigų, geriau išmokite su manimi kalbėtis“.
Dabar „Black Bourbon Society“, turinti 30 000 narių (įskaitant 2 500 aukščiausios klasės narių, kurie gauna pirmuosius pasimėgavimus statinėse ir kitose privilegijose), yra tarptautinė burbono gėrimų bendruomenė, kurios prekės ženklai negali sau leisti ignoruoti. Nuo pat įkūrimo draugija, kurios dydis per pandemiją išaugo trigubai, organizavo degustacijas, susitikimus ir net statinių rinkimus – 2018 m. jų pirmoji Maker’s Mark statinė laimėjo dvigubą auksą San Francisko pasauliniame spiritinių gėrimų konkurse (ir šiandien yra pats mylimiausias butelis Daviso asmeninėje burbono kolekcijoje). Kaip ir pati draugija, didžiausias kasmetinis grupės renginys bėgant metams taip pat nepaprastai išaugo. „Bourbon Boule“, prasidėjęs kaip susitikimas Naujajame Orleane, dabar sutraukia porą šimtų burbono entuziastų Luisvilyje keturių dienų degustacijoms, distiliavimo turams, firminėms vakarienėms su kokteilių deriniais ir kt.
„Black Bourbon Society“ augant, Davisas pamatė dar vieną galimybę stumti pramonę į priekį: šį kartą dirbdamas pačių prekių ženklų viduje. Idėja pirmą kartą įsigalėjo 2020 m. pradžioje, tačiau išsipildė tą vasarą, kai tragiškos Ahmaudo Arbery, Breonnos Taylor ir George’o Floydo žmogžudystės sukėlė sunkių klausimų apie nelygybę visoje pramonėje. Ji ir jos komanda tą birželį įkūrė DEI konsultacinę agentūrą „Diversity Distilled“, pritaikytą stipriųjų gėrimų prekių ženklams.
Per „Diversity Distilled“ Davis ir jos komanda konsultuojasi su alkoholinių gėrimų prekių ženklais, kaip puoselėti įvairovę ir įtraukties į savo organizacijas. Neseniai Davis padėjo vienam dideliam prekės ženklui išspręsti jų nesugebėjimą išlaikyti spalvotus darbuotojus: įmonė tiesiog neturėjo pakankamai galimybių juodaodžiams darbuotojams siekti karjeros, o po kelerių metų darbo organizacijoje šis talentas buvo paprastai palieka įmonę (ar net iš viso pramonės), kad pakiltų. „Taigi, tai iš tikrųjų žiūrėjo į tai ir sakydavo:„ Kur yra lyderystės keliai? Kur yra galimybės pasiimti šį įvairų talentą?“ – sako Davis. „Ypač stipriųjų gėrimų pramonėje yra tokių puikių talentų, kurie įstringa dugne. Taigi kaip mes atidarysime tas duris? (Nuo to laiko, priduria ji, prekės ženklas buvo iš esmės pertvarkytas, kad galėtų geriau aptarnauti šiuos darbuotojus.)
Labai malonu vadovauti tokiems apčiuopiamiems pokyčiams kaip šie didžiausiose ir labiausiai įsitvirtinusiose pramonės organizacijose. Tačiau Davis labiausiai jaudinantis darbas vyksta daug mažesniu mastu.
„Samara suteikė mums šiek tiek įžvalgos apie tai, kaip galėtume kreiptis į rinką, ir suteikė mums savo auditoriją, kaip labai jauną prekės ženklą.“ (Kweillin Gordon)
Kweillinas Gordonas, vienas iš Atlantoje įsikūrusio „Greenwood Whisky“ įkūrėjų, pirmą kartą su Davisu susisiekė po jų pasirodymo 2020 m. lapkritį. Šį susitikimą jis apibūdina kaip esminį. „Samara suteikė mums šiek tiek supratimo apie tai, kaip galėtume kreiptis į rinką, ir suteikė mums savo auditoriją, kaip labai jauną prekės ženklą“, – sako Gordonas. Davisas surengė virtualią Greenwood Whisky degustaciją Black Bourbon Society nariams; degustacija ne tik supažindino publiką su prekės ženklu, bet ir suteikė neįkainojamų atsiliepimų, dėl kurių galiausiai netgi buvo šiek tiek pakoreguotas receptas.
Davis pritaikė šį mentorystės modelį, kai pradėjo „Diversity Distilled“ juodųjų gėrimų stipendiją (BOSS) – šešių mėnesių inkubatoriaus programą, kurioje ji ir jos komandos treneriai įkūrė ir nukreipia juos gaminio pateikimo į rinką keliu. „Tai ir toliau plečia bendruomenę, bet padeda mums priimti šiuos naujus įkūrėjus ir iš tikrųjų suteikia jiems išteklių, kurių jiems reikia išgyventi“, – sako Davisas.
Kai kuriems pradedantiems prekių ženklams tai gali atrodyti kaip platinimo tobulinimas arba geriausio tiekimo partnerio nustatymas.
Gordonui, kuris prisijungė prie programos 2023 m., Daviso pramonės patirtis pasirodė esanti labai svarbi naujokui šioje srityje (Gordono patirtis yra finansinių paslaugų ir nekilnojamojo turto srityse). „Padarėme daug klaidų, – sako jis, – bet be Samaros būtume padarę daug daugiau. „Black“ priklausančių prekių ženklų paaukštinimas yra vienas dalykas, tačiau vieta prie stalo yra tik tiek, sako Gordonas. „Tai suteikia tinkamų įrankių, kad priėję prie stalo mums pasisektų iš esmės.
Nors Davis pasuko netradiciniu keliu į spiritinių gėrimų pramonę, ji mato aiškią ribą nuo to, kur ji pradėjo, iki ten, kur yra dabar. Davis sako, kad meno studijos jai suteikė „pojūtį suprasti kultūrą ir žmones, kaip žmonės dirba ir kaip žmonės yra motyvuoti“, – sako ji. Tai paskatino ją imtis naujausių pastangų – „Social Marketing Group“ – agentūros, kurią ji įkūrė 2022 m., siekdama patenkinti išaugusį stipriųjų gėrimų prekių ženklų paklausą, prašant ją vykdyti įvairiuose miestuose vykstančius renginius ir kampanijas.
Ji vertina agentūros darbą kaip galimybę atsispirti seniems stereotipiniams alkoholinių gėrimų rinkodaros būdams ir vietoje jo sukurti ką nors geresnio ir tikresnio. „Manau, kad senasis rinkodaros būdas buvo toks:„ Gerai, tai yra tai, ko nori moterys. Pagaminkime ką nors saldaus ir rožinio. Ir juodaodžiai to nori. Duokim butelį reperiui“. Tai taip stereotipiška ir įžeidžianti, nesuvokiant, kad visi esame žmonės ir norime iš gyvenimo tų pačių dalykų“, – sako ji. „Taigi, kaip tai visiškai sutrikdyti? Kaip visiškai apversti jį ant galvos, kad atsirastų tikros, sąmoningos ryšio galimybės?
„Tikiu, kad (Samaros) nepriklausomas; ji priklauso tik savo sąžinei“ (Jackie Summers).
Savo darbu Davis palietė spiritinių gėrimų pramonę praktiškai visais lygmenimis – nuo padėjimo juodaodžiams vartotojams gilinti žinias apie spiritą iki vadovavimo didžiausiems prekių ženklams užmegzti nuoširdesnį ryšį su tais pačiais vartotojais. „Manau, kad Samara atlieka esminį vaidmenį bendruomenėje, ir aš tuo tikiu, nes ji yra nepriklausoma; ji priklauso tik savo sąžinei“, – sako Summers. „Ji gali daryti tai, ko negali daugelis žmonių, kurie norėtų turėti didesnį žodį. Ji neturi auksinių antrankių, kurie suriša daugelį svarbių mūsų pramonės atstovų.
Nuo tada, kai Davis pirmą kartą pradėjo dirbti spiritinių gėrimų pramonėje, ji matė ir suvaidino nepaprastą pažangą: daugiau juodaodžių prekės ženklų pakilo į viršų, daugiau juodaodžių talentų stoja į lyderio vaidmenis ir įtakingesni pramonės vardai ėmėsi veiksmų pripažinti sudėtinga istorija. (Davis kaip vieną pavyzdį mini Heaven Hill pastangas tirti pavergtų žmonių indėlio į burbono pramonę palikimą.) „Mes matėme prekių ženklų, kurie bėgant metams kėlė keiksmažodžių“, – pripažįsta ji. „Tačiau susisiekę su mumis, užmezgę šį ryšį ir palaikydami nuoširdžius, nuoširdžius pokalbius, iš tikrųjų galime pasiekti tam tikros pažangos.
O kaip ta pažanga gali atrodyti toliau? „Darbas niekada neatliekamas“, – per „Paper Planes“ pasakoja Davisas viešbučio bare Atlantoje, kur ji su šeima gyveno nuo 2019 m.. Tačiau šio darbo forma gali pasikeisti.
„Norėčiau tai daryti porą metų ir perduoti deglą“, – sako ji. „Į šią erdvę ateina visa afroamerikiečių spiritinių gėrimų profesionalų bendruomenė. Ir aš noriu turėti galimybę tiesiog prisijungti ir žaisti ten, kur man reikia. Ji gali parašyti knygą, tapti motyvuojančia pranešėja, ji gali pabandyti daryti tai, ką padarė dėl dvasių, kitose pramonės šakose. „Mano mėgstamiausias posakis yra „visos galimybės įmanomos“, – sako ji. „Taigi aš esu atviras galimybėms“.